Συζητήθηκε η επερώτηση της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων, σχετικά με το κατεστραμμένο οδικό δίκτυο της πόλης στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Σερρών τη Μ. Τετάρτη 23 Απριλίου 2008. Η επερώτηση έχει ως εξής: “Το οδικό δίκτυο της πόλης, όπως όλοι το βιώνουμε, βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, με αποτέλεσμα τις έντονες, συνεχείς και δικαιολογημένες διαμαρτυρίες των συμπολιτών μας. Μεταφέροντας, όπως άλλωστε έχουμε υποχρέωση, αυτές τις διαμαρτυρίες των συμπολιτών μας, αλλά και τον προβληματισμό που θέτουν, αν δηλαδή η πόλη των Σερρών θα υποδεχθεί με αυτό το κατεστραμμένο οδικό δίκτυο, το Σεπτέμβριο του 2008 το παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσικλέτας, το οποίο εξασφάλισε η Λέσχη Αυτοκινήτου Μοτοσικλέτας Σερρών (Λ.Α.Μ.Σ.), καταθέτουμε την εξής επερώτηση βάσει του άρθρου 48 του κανονισμού λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου:
Κύριε δήμαρχε, προτίθεται η δημοτική αρχή μέσα στο έτος 2008 να ασφαλτοστρώσει ένα μέρος του κατεστραμμένου οδικού δικτύου της πόλης και τι χρηματικό ποσό πρόκειται να διαθέσει για τον σκοπό αυτό;”
Ο δήμαρχος κ. Βλάχος απαντώντας είπε, ότι η δημοτική αρχή θα διαθέσει από πιστώσεις του έτους 2008 (Σ.Α.Τ.Α. 2008) το ποσό των 250.000 € για ασφαλτοστρώσεις διαφόρων οδών, όπως επίσης θα διαθέσει 150.000 € για την ασφαλτόστρωση της οδού Γ. Παπανδρέου και 70.000 € για κατασκευή κυκλικών κόμβων. Να σημειωθεί ότι κατά το έτος 2007 διετέθησαν 215.000 € για ασφαλτοστρώσεις, οι οποίες όμως δεν υλοποιήθηκαν στο έτος 2007 και πρόκειται να υλοποιηθούν μέσα στο έτος 2008.
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Πέτρος Αγγελίδης, παίρνοντας το λόγο, προέτρεψε τη δημοτική αρχή να κινηθεί ταχύτατα για την υλοποίηση αυτών των ασφαλτοστρώσεων, λέγοντας χαρακτηριστικά, ότι η πόλη δεν αντέχει άλλο τη σκόνη και τη λάσπη και τόνισε ότι η υπομονή των Σερραίων πολιτών έχει φθάσει σε οριακό σημείο, εξαιτίας της ταλαιπωρίας που υφίστανται οι πολίτες από την άσχημη κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι δρόμοι. Πέραν αυτού όμως υπάρχει κι ένας επιπρόσθετος λόγος, είπε, για να επισπεύσει η δημοτική αρχή τις διαδικασίες υλοποίησης των ασφαλτοστρώσεων, με στόχο τη βελτίωση της εικόνας της πόλης και ο λόγος αυτός είναι η τέλεση το Σεπτέμβριο του 2008 στην πόλη μας, του παγκόσμιου πρωταθλήματος μοτοσικλέτας, που εξασφάλισε η Λέσχη Αυτοκινήτων Μοτοσικλέτας Σερρών (Λ.Α.Μ.Σ.).
Ο κ. Αγγελίδης αναφερόμενος στο κατεστραμμένο οδικό δίκτυο υπογράμμισε, ότι η πόλη παρουσιάζει εικόνα “βομβαρδισμένης πόλης”, επιρρίπτοντας ευθύνες για την κατάσταση αυτή στη δημοτική αρχή, επειδή δεν μπόρεσε να συντονίσει και να ελέγξει τις εταιρείες που πραγματοποιούν τα έργα της τηλεθέρμανσης και φυσικού αερίου, διευκρινίζοντας ότι είναι υπέρ των έργων αυτών, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει, ότι ο δήμος δεν έχει χρέος να προστατεύσει την περιουσία του και τους πολίτες του, εφόσον δημιουργούνται προβλήματα κατά τη διαδικασία υλοποίησης των έργων αυτών. Ο επικεφαλής της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων απευθυνόμενος στο δήμαρχο είπε συγκεκριμένα: “Δήμαρχε ή δεν ασκείτε έλεγχο στις εταιρείες ή ο έλεγχος που ασκείτε δεν είναι αποτελεσματικός. Διαφορετικά δεν εξηγείται η άθλια αυτή κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους της πόλης”.
Συνεχίζοντας υπογράμμισε, ότι η δημοτική αρχή δεν πείθει κανέναν, όταν επικαλείται συνεχώς σαν δικαιολογία το γεγονός, ότι ο νόμος επιτρέπει τις εταιρείες κοινής ωφελείας να πραγματοποιούν τις εργασίες τους στους δρόμους της πόλης, χωρίς να χρειάζεται να παίρνουν άδεια από το δήμο, οπότε ο δήμος δεν είναι σε θέση να πράξει τίποτε. Ο νόμος, επεσήμανε ο κ. Αγγελίδης, πράγματι δίνει αυτό το δικαίωμα στις εταιρείες αυτές, όμως από τη στιγμή που καταστρέφεται η περιουσία του δήμου, δηλ. οι δρόμοι και δημιουργούνται προβλήματα στην καθημερινή ζωή των πολιτών, κατά τη διαδικασία εκτέλεσης των έργων, ο δήμος δεν μπορεί να παραμένει θεατής αυτής της κατάστασης και επανέλαβε για μία ακόμη φορά την πρόταση της παράταξής του για την αντιμετώπιση του προβλήματος, η οποία έχει ως εξής: 1ον. Συνεχής παρακολούθηση και έλεγχος των εργασιών, που πραγματοποιούν στους δρόμους της πόλης οι εταιρείες κοινής ωφελείας, από τριμελή επιτροπή τεχνικών του δήμου. 2ον) Οι εταιρείες να μην παρεμβαίνουν σε δύο, τρεις ή τέσσερις δρόμους συγχρόνως, αλλά να εργάζονται σ’ έναν δρόμο μόνον και εφόσον ο δήμος διαπιστώνει μετά το τέλος των εργασιών τους στο συγκεκριμένο δρόμο, ότι όλες οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν με σωστό τρόπο, χωρίς να έχει δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα, τότε μόνον ο δήμος να επιτρέπει στην εταιρεία να συνεχίσει τις εργασίες της στον επόμενο δρόμο.
Ολοκληρώνοντας ο κ. Αγγελίδης είπε, ότι μπορεί ο νόμος να μη δίνει αυτό το δικαίωμα στο δήμο, δηλαδή να απαγορεύει στις εταιρείες να σκάβουν συγχρόνως σε δύο, τρεις και τέσσερις δρόμους, όμως προέτρεψε τη δημοτική αρχή, αν χρειασθεί να συγκρουσθεί με τις εταιρείες, να το πράξει, παραβαίνοντας ακόμη και το νόμο, προκειμένου να προστατεύσει την περιουσία του δήμου και τους πολίτες, γιατί το δίκαιο θα είναι με το μέρος της και είναι βέβαιο, ότι η δημοτική αρχή στην προσπάθειά της αυτή, θα έχει μαζί της όλο το Σερραϊκό λαό.
της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων