ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ – ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ Δ.Π.Σ. ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ

–   Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΣΕΡΡΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ
–   ΝΕΟΙ ΦΟΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΟΥ κ. ΒΛΑΧΟΥ, ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Σερρών την Πέμπτη 31 Ιουλίου 2008, μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν ήταν και το κυκλοφοριακό που αφορά το κέντρο της πόλης.
Κατά τη συζήτηση του θέματος αυτού, ο επικεφαλής της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων, Πέτρος Αγγελίδης, επεσήμανε την ανακολουθία της δημοτικής αρχής του κ. Βλάχου, σ’ ένα ακόμη σοβαρό θέμα, όπως είναι το κυκλοφοριακό. Υπενθύμισε, ότι στο προεκλογικό πρόγραμμα του συνδυασμού του κ. Βλάχου, σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα, υπάρχει η εξής δέσμευση: «ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΟΠΩΣ ΑΥΤΕΣ ΙΣΧΥΑΝ ΠΡΟ ΤΟΥ 2000». Η προεκλογική αυτή δέσμευση δεν έχει καμία σχέση φυσικά με την απόφαση της δημοτικής αρχής για το κυκλοφοριακό, σύμφωνα με την οποία εκτός των άλλων ρυθμίσεων, επιβάλλονται νέοι φόροι στάθμευσης, με την εκτεταμένη επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, σε θέσεις που ήδη σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους οι δημότες. Η δημοτική αρχή, τόνισε ο επικεφαλής  της μείζονος αντιπολίτευσης του δήμου Σερρών, έπρεπε να ξεκινήσει τη δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης με την κατασκευή πάρκινγκ περιμετρικά του κέντρου της πόλης και όχι να προχωρήσει στην εύκολη λύση της επιβολής νέων φόρων στάθμευσης με την επέκταση του συστήματος της ελεγχόμενης στάθμευσης σε μεγάλη ακτίνα από το κέντρο της πόλης.
Ο κ.Αγγελίδης ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, κατέθεσε την πρόταση της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων, σχετικά με το κυκλοφοριακό, πρόταση η οποία είναι καταγεγραμμένη και στο προεκλογικό της πρόγραμμα.
Η Δημοτική Πρωτοβουλία Σερραίων είναι υπέρ των πεζοδρομήσεων, των ποδηλατοδρόμων, των δρόμων ήπιας κυκλοφορίας και άλλων ρυθμίσεων που συμπεριλαμβάνονται στην κυκλοφοριακή μελέτη, όμως πιστεύει, ότι για την υλοποίηση των παραπάνω στόχων πρέπει να υπάρξουν οι εξής προϋποθέσεις:

1ον)     Σε πρώτη φάση θα πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια από τη δημοτική αρχή σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του δήμου, για τη σωστή λειτουργία της υπάρχουσας ελεγχόμενης στάθμευσης και την αντιμετώπιση της αναρχίας που επικρατεί στους σημερινούς πεζοδρόμους. Συμφωνούμε με τη δημιουργία νέων πεζοδρόμων, όμως είναι παράλογο να θέλουμε να προσθέσουμε νέους πεζοδρόμους, αν δεν τεθεί τέλος στο αλαλούμ που επικρατεί στους υπάρχοντες πεζοδρόμους.

2ον)     Παράλληλα θα πρέπει να ξεκινήσει η κατασκευή του υπόγειου χώρου στάθμευσης στο δημοτικό οικόπεδο πίσω από τη Νομαρχία. Πιστεύουμε, ότι πρώτη προτεραιότητα και απαραίτητη προϋπόθεση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος είναι η δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης με την κατασκευή χώρων στάθμευσης περιμετρικά του κέντρου της πόλης. Δυστυχώς διαπιστώνουμε, ότι η δημοτική αρχή του κ. Βλάχου αντί να ξεκινήσει την κατασκευή χώρων στάθμευσης περιμετρικά του κέντρου της πόλης, προχωρά στην εύκολη λύση της επέκτασης της ελεγχόμενης στάθμευσης σε μεγάλη ακτίνα από το κέντρο της πόλης, επιβάλλοντας έτσι νέους φόρους στάθμευσης, στις θέσεις που ήδη σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους οι πολίτες.

Η κατασκευή του υπόγειου χώρου στάθμευσης στο δημοτικό οικόπεδο πίσω από τη Νομαρχία, σε συνδυασμό με την κατασκευή μελλοντικά υπόγειων χώρων στάθμευσης σε όλο τον αύλειο χώρο της Νομαρχίας αλλά και του κεντρικού πάρκου(πρώην κτηνιατρείο), πιστεύουμε, ότι είναι δυνατόν να επιλύσουν το πρόβλημα της στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.

3ον)     Επίσης θα πρέπει να δημιουργηθούν περιφερειακοί υπαίθριοι σταθμοί στάθμευσης ΙΧ οχημάτων (στα στρατόπεδα Εμ. Παπά, Παπαλουκά και στο πάρκινγκ βαρέων οχημάτων), οι οποίοι θα συνδεθούν με το κέντρο της πόλης με πυκνές γραμμές αστικών λεωφορείων σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ.

4ον)     Σύνδεση διαφόρων περιοχών της πόλης, όπως Άγιος Παντελεήμων, Ιμαρέτ, Άνω Καμενίκια, Σιγής, Κηφισιά κ.λπ. με το κέντρο της πόλης με MINI-BUS σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ.
5ον)     Μεταφορά των αφετηριών των υπεραστικών λεωφορείων από τις σημερινές τους θέσεις στο χώρο που προβλέπεται από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (περιοχή εργατικών κατοικιών Σφαγείων).
6ον)     Καθιέρωση διαμπερών δρομολογίων των αστικών λεωφορείων.
7ον)     Ολοκλήρωση και λειτουργία πάρκινγκ βαρέων οχημάτων.
8ον)     Διανοίξεις οδικών αξόνων της πόλης.

Όραμα της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων είναι η δημιουργία μιας λειτουργικής και ανθρώπινης πόλης με πεζοδρομήσεις και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας στο κέντρο της, στους οποίους θα κινούνται μέσα μαζικής μεταφοράς. Οι χώροι στάθμευσης θα είναι κατασκευασμένοι περιμετρικά του κέντρου της πόλης, εξασφαλίζοντας την εύκολη πρόσβαση των καταναλωτών σε αυτό. Έτσι και η κινητικότητα των κατοίκων θα εξασφαλισθεί αλλά και η εμπορική κίνηση στο κέντρο της πόλης θα ενισχυθεί.

Από το γραφείο τύπου
της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων

Ακολουθεί η τοποθέτηση του επικεφαλής της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων Πέτρου Αγγελίδη:

Σέρρες 31 Ιουλίου 2008

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΣΕΡΡΑΙΩΝ ΠΕΤΡΟΥ ΑΓΓΕΛΙΔΗ, ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 31 ΙΟΥΛΙΟΥ 2008, ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ 2ο: «ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΑΡ. 222/2008 ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΗΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ»

Κύριε πρόεδρε, κύριε δήμαρχε, κυρίες και κύριοι σύμβουλοι

Η παρακάτω τοποθέτησή μου, σχετικά με το θέμα 2ο: «Έκδοση κανονιστικής απόφασης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην πόλη των Σερρών με βάση την αρ. 222/2008 απόφαση δημαρχιακής επιτροπής που αφορά το κέντρο της πόλης», παρακαλώ να γραφεί και στα πρακτικά της απόφασης που θα προωθηθεί στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου η Περιφέρεια να ενημερωθεί για τις απόψεις της δημοτικής μας παράταξης “Δημοτική Πρωτοβουλία Σερραίων”.
Σχετικά με την απόφαση της δημαρχιακής επιτροπής αρ. 222/2008, η οποία θα εγκριθεί σήμερα κατά πλειοψηφία από το δημοτικό συμβούλιο Σερρών, θεωρούμε, ότι η απόφαση αυτή  είναι άκυρη, διότι η δημαρχιακή επιτροπή δεν έλαβε σοβαρά υπόψη της το άρθρο 79 παρ. 2 του Ν. 3463/2006.
Υπενθυμίζουμε, ότι σύμφωνα με τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων Ν. 3463/2006, στο άρθρο 79 παρ. 2 στην τελευταία πρόταση αναφέρονται τα εξής:
“Για τη διαμόρφωση της εισήγησης, η δημαρχιακή επιτροπή λαμβάνει υπόψη τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις των αρμοδίων κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων και ομάδων πολιτών της περιφέρειας του Δήμου, με τους οποίους έρχεται σε διαβούλευση, καθώς και τυχόν ειδικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί για την αντιμετώπιση των ανωτέρω ζητημάτων”.
Κατά την άποψή μας η δημαρχιακή επιτροπή, στην απόφασή της με αρ. 222/2008, δεν έλαβε σοβαρά υπόψη της την παράγραφο 2 του άρθρου 79 του Ν. 3463/2006 και την άποψή μας αυτή την τεκμηριώνουμε καταθέτοντας τα εξής:
Ι. Υπάρχει ασυμβατότητα μεταξύ της κυκλοφοριακής μελέτης και της απόφασης της δημαρχιακής επιτροπής με αρ. 222/2008
Η ασυμβατότητα μεταξύ της απόφασης της δημαρχιακής επιτροπής με αρ. 222/2008, η οποία θα εγκριθεί κατά πλειοψηφία από το δημοτικό συμβούλιο και της κυκλοφοριακής μελέτης αποδεικνύεται από τα εξής σημεία:
1ον)    Στην απόφαση της δημαρχιακής επιτροπής με αρ. 222/2008, στο κεφάλαιο με τίτλο ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ στην παρ. 2, αναφέρεται: «Μονοδρόμηση της 20ης Σεπτεμβρίου με φορά από την Μ. Αλεξάνδρου ως την Ρωμανού, με ελεγχόμενη στάθμευση παρά την οδό».
Στην εισήγηση του προϊσταμένου του τμήματος κυκλοφοριακού σχεδιασμού του δήμου Σερρών κ. Παπαδίκη Νικολάου με ημερομηνία 08-08-2007, όπως επίσης στην εισήγηση-πρόταση του ειδικού επιστήμονα-συγκοινωνιολόγου κ. Νότη Παρασκευόπουλου με ημερομηνία 28-08-2007 αλλά και στην τεχνική έκθεση που συνέταξε το αρμόδιο τμήμα κυκλοφοριακού σχεδιασμού και ρυθμίσεων του δήμου σε συνεργασία με τον ειδικό επιστήμονα-συγκοινωνιολόγο κ. Νότη Παρασκευόπουλο με ημερομηνία 28-03-2008 και η οποία κατατέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, σχετικά με την κυκλοφοριακή ρύθμιση της οδού 20ης Σεπτεμβρίου διατυπώνουν την εξής πρόταση: «Μονοδρόμηση της 20ης Σεπτεμβρίου με φορά από την Μ. Αλεξάνδρου έως Εθν. Αντιστάσεως ».
Επίσης ο ειδικός επιστήμονας-συγκοινωνιολόγος κ. Νότης Παρασκευόπουλος στο έγγραφό του προς το δήμο Σερρών με ημερομηνία 01-06-2008 και θέμα «ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΦΑΣΗΣ ΤΗΣ 3ης ΜΕΛΕΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ», στο κεφάλαιο Α. «Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις» δεν συμπεριλαμβάνει στις προτάσεις του την οδό 20ης Σεπτεμβρίου.
2ον)     Στην απόφαση της δημαρχιακής επιτροπής με αρ. 222/2008, στο κεφάλαιο με τίτλο  ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ στην παρ. 4 αναφέρεται: «Αμφιδρόμηση της οδού Αρχ. Μακαρίου, με απαγόρευση στάθμευσης και στις δύο πλευρές του δρόμου και την κατασκευή θυλάκων φορτοεκφόρτωσης για την εξυπηρέτηση της τροφοδοσίας των καταστημάτων και ολιγόλεπτη (5 λεπτά) στάση για το κοινό».
Στην εισήγηση του προϊσταμένου του τμήματος κυκλοφοριακού σχεδιασμού και ρυθμίσεων του δήμου Σερρών κ. Παπαδίκη Νικολάου με ημερομηνία 08-08-2007, στην εισήγηση-πρόταση του ειδικού επιστήμονα-συγκοινωνιολόγου κ. Νότη  Παρασκευόπουλου με ημερομηνία 28-08-2007, στην τεχνική έκθεση που συνέταξε το αρμόδιο τμήμα κυκλοφοριακού σχεδιασμού και ρυθμίσεων του δήμου σε συνεργασία με τον ειδικό επιστήμονα-συγκοινωνιολόγο κ. Νότη Παπασκευόπουλο με ημερομηνία 28-03-2008 και η οποία κατατέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, όπως επίσης και στο έγγραφο του ειδικού επιστήμονα-συγκοινωνιολόγου κ. Νότη Παρασκευόπουλου προς το δήμο Σερρών με ημερομηνία 01-06-2008 και θέμα «ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΦΑΣΗΣ ΤΗΣ 3ης ΜΕΛΕΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ», δεν υπάρχει αναφορά για την οδό Αρχ. Μακαρίου και ως εκ τούτου δεν προτείνεται η αμφιδρόμησή της.
Την αντίθεσή τους για την αμφιδρόμηση της οδού Αρχ. Μακαρίου εκφράζουν επίσης, με έγγραφα που κατέθεσαν κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης για το κυκλοφοριακό και οι εξής φορείς:
α) το τμήμα τροχαίας Σερρών, β) το σωματείο εκπαιδευτών οδηγών Ν. Σερρών και γ) το σωματείο ταξί Σερρών «Άγιος Χριστόφορος».
3ον)    Στην απόφαση της δημαρχιακής επιτροπής με αρ. 222/2008, στο κεφάλαιο με τίτλο ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ, στην παρ. 7 αναφέρεται: «Πεζοδρόμηση της οδού Εμμ. Ανδρόνικου από την οδό Πλαστήρα έως την πλατεία Κρονίου».
Αυτή η πρόταση δεν υπάρχει ούτε στην εισήγηση του κ. Παπαδίκη με ημερομηνία 08-08-2007, ούτε στην εισήγηση-πρόταση του                             κ. Παρασκευόπουλου με ημερομηνία 28-08-2007, ούτε στην τεχνική έκθεση με ημερομηνία 28-03-2008, που κατατέθηκε στη διαβούλευση.
Στο τελευταίο έγγραφο του κ. Παρασκευόπουλου με ημερομηνία 01-06-2008 και θέμα «ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΦΑΣΗΣ ΤΗΣ 3ης ΜΕΛΕΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ», στο κεφάλαιο Α  «Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις» στην παρ. 2 υπάρχει η εξής πρόταση για την οδό Εμμ. Ανδρόνικου: «πλήρης πεζοδρόμηση του τμήματος της οδού Ανδρόνικου μεταξύ των οδών Βασ.  Βασιλείου και Ερμού».
4ον)     Στην απόφαση της δημαρχιακής επιτροπής με αρ. 222/2008, στο κεφάλαιο με τίτλο ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ, στην παρ. 8 αναφέρεται: «Ανάπλαση της οδού Ερμού, με την επέκταση του πλάτους των πεζοδρομίων, την απαγόρευση της στάθμευσης παρά την οδό και τη μείωση του πλάτους διαδρόμου κίνησης οχημάτων (με δυνατότητα κίνησης των Μ.Μ.Μ.)
Στις εισηγήσεις των κ.κ. Παπαδίκη (ημερ. 08-08-07), Παρασκευόπουλου (ημερ. 28-08-07) και στην τεχνική έκθεση (ημερ. 28-03-08) που κατατέθηκε στη διαβούλευση για το κυκλοφοριακό, προτείνεται «η πεζοδρόμηση της οδού Ερμού».
Ο κ. Παρασκευόπουλος στο έγγραφό του, προς το δήμο με ημερομηνία 01-06-2008 και θέμα «ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΦΑΣΗΣ ΤΗΣ 3ης ΜΕΛΕΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ», στο κεφάλαιο Α «Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις» δεν καταθέτει καμία πρόταση για την οδό Ερμού.
5ον)     Στην απόφαση της δημαρχιακής επιτροπής με αρ. 222/2008, στο κεφάλαιο με τίτλο ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ, στην παρ. 9 αναφέρεται: «Ανάπλαση της οδού Δ. Σολωμού, με την επέκταση του πλάτους των πεζοδρομίων, την απαγόρευση της στάθμευσης παρά την οδό και την μείωση του πλάτους διαδρόμου κίνησης οχημάτων (με δυνατότητα κίνησης των Μ.Μ.Μ.)».
Στις εισηγήσεις των κ.κ.Παπαδίκη (ημερ.08-08-2007), Παρασκευόπουλου (ημερ. 28-08-07) και στην τεχνική έκθεση (ημερ. 28-03-08) που κατατέθηκε στη διαβούλευση για το κυκλοφοριακό, προτείνεται «η πεζοδρόμηση της οδού Δ. Σολωμού».
Ο κ. Παρασκευόπουλος στο έγγραφό του, προς το δήμο Σερρών με ημερομηνία 01-06-2008 και θέμα: «ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΦΑΣΗΣ ΤΗΣ 3ης ΜΕΛΕΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ», στο κεφάλαιο Α  «Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις» δεν καταθέτει καμία πρόταση για την οδό Ερμού.
6ον)     Στην απόφαση της δημαρχιακής επιτροπής με αρ. 222/2008, δεν υπάρχει καμία αναφορά για την πεζοδρόμηση των οδών Κωστοπούλου – Τσαλοπούλου.
Στις εισηγήσεις των κ.κ. Παπαδίκη (ημερ. 08-08-07), Παρασκευόπουλου (ημερ. 28-08-07) και στην τεχνική έκθεση (ημερ. 28-03-08) που κατατέθηκε στη διαβούλευση, προτείνεται η πεζοδρόμηση των οδών Κωστοπούλου και Τσαλοπούλου.
Ο κ. Παρασκευόπουλος στο έγγραφό του, προς το δήμο Σερρών με ημερομηνία 01-06-2008 και θέμα: «ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΦΑΣΗΣ ΤΗΣ 3ης ΜΕΛΕΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ», στο κεφάλαιο Α  «Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις», προτείνει «την πεζοδρόμηση της Κωστοπούλου από τη Μεραρχίας έως την Τσαλοπούλου».

ΙΙ. Συνεχίζοντας τις παρατηρήσεις μας, σχετικά με την απόφαση της δημαρχιακής επιτροπής αρ. 222/2008, θα θέλαμε να επισημάνουμε επιπλέον ότι, στο κεφάλαιο «ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ» αναφέρονται τα εξής: «την δημιουργία περιφερειακών υπαίθριων σταθμών ΙΧ οχημάτων και σύνδεση αυτών με το κέντρο με γραμμές αστικών λεωφορείων. (Σύστημα park and ride για τη δωρεάν στάθμευση αυτοκινήτων εκτός κέντρου δίπλα σε στάσεις λεωφορείων, ώστε ο επιβάτης να συνδυάζει ΙΧ και λεωφορείο στις μετακινήσεις του).
–    Στρατόπεδο Εμμ. Παπά 330 θέσεις.
–    Στρατόπεδο Κολοκοτρώνη 400 θέσεις.
–    Πάρκινγκ βαρέων οχημάτων νότια της πόλεως 300 θέσεις.
Την  δημιουργία θέσεων στάθμευσης στο κέντρο της πόλεως (Νομαρχία Σερρών) για την εξυπηρέτηση της αγοράς και του κεντρικού πάρκου της πόλεως: περίπου 550 θέσεις».
Θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι, οι 400 θέσεις του στρατοπέδου Κολοκοτρώνη, που προτείνονται στους χώρους στάθμευσης, της απόφασης με αρ. 222/2008 της δημαρχιακής επιτροπής, πρέπει να διαγραφούν κατά την άποψή μας, διότι ο ταξίαρχος κ. Αθανάσιος Τσιτσιφύλας, διοικητής της 10ης ταξιαρχίας πεζικού Σερρών, στο έγγραφό του με ημερομηνία 2 Ιουνίου 2008,  απαντώντας στην κατά πλειοψηφία απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Σερρών, σχετικά με την αισθητική αναβάθμιση των στρατοπέδων, στην παράγραφο 4 του εγγράφου αυτού αναφέρει: «Μετά την υλοποίηση των ανωτέρω και προκειμένου να προχωρήσει το πρόγραμμα αισθητικής αναβάθμισης του δήμου, πέραν των δεσμεύσεών του, απαιτούνται επιπλέον» και συνεχίζει στο εδάφιο γ  της ίδιας παραγράφου με την εξής πρόταση: «Η εξαίρεση του στρατοπέδου “ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ” από την παραπάνω παρέμβαση καθόσον δεν περιλαμβάνεται στα υπό αποδέσμευση στρατόπεδα».

ΙΙΙ Αξιοσημείωτο επίσης είναι και το γεγονός, ότι οι περισσότεροι από τους φορείς του δήμου Σερρών, που έλαβαν μέρος στη διαβούλευση για το κυκλοφοριακό, καταθέτοντας τις απόψεις τους και τις προτάσεις τους, εκφράζουν σοβαρές αντιρρήσεις, σχετικά με την απόφαση 222/2008 της δημαρχιακής επιτροπής. Συγκεκριμένα:
α)     Ο εμπορικός σύλλογος, η ομοσπονδία επαγγελματοβιοτεχνών, ο σύλλογος εκπαιδευτών οδηγών, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος – τμήμα κεντρικής Μακεδονίας, η δημοτική παράταξη “Δημοτική Πρωτοβουλία Σερραίων” η δημοτική παράταξη του κ. Γκότση “οι Σέρρες μπροστά”, οι καταστηματάρχες των οδών Βενιζέλου και Β. Βασιλείου  με προτάσεις που κατέθεσαν ξεχωριστά, βάσει του Ν. 3463 άρθρο 215 παρ. 3, όλοι οι παραπάνω τάσσονται υπέρ της άποψης, ότι πρώτα θα πρέπει να δημιουργηθούν νέες θέσεις στάθμευσης με την κατασκευή χώρων στάθμευσης περιμετρικά του κέντρου της πόλης και μετά να ακολουθήσουν οι πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης.
Στο σημείο αυτό είμαι υποχρεωμένος να αναφέρω, ότι η πρόταση των καταστηματαρχών της οδού Β.Βασιλείου κατατέθηκε στον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Σερρών τον Ιούλιο του έτους 2007 και η πρόταση αυτή  δεν συμπεριλήφθηκε στις προτάσεις της διαβούλευσης για το κυκλοφοριακό, κάτι το οποίο αποδεικνύεται και από την τεχνική έκθεση με ημερομηνία 09-06-2008 του τμήματος κυκλοφοριακού σχεδιασμού και ρυθμίσεων του δήμου Σερρών, η οποία τεχνική  έκθεση τέθηκε υπόψη των μελών της Δημαρχιακής Επιτροπής, στο θέμα 12 σχετικά με το κυκλοφοριακό της ημερήσιας διάταξης, στη συνεδρίαση 11 της Δημαρχιακής Επιτροπής, την Τετάρτη18 Ιουνίου 2008.
Θέλω να προσθέσω επίσης πως είναι απαράδεκτο το γεγονός, ότι η πρόταση που κατέθεσαν οι καταστηματάρχες της οδού Β .Βασιλείου προς τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Σερρών τον Ιούλιο του έτους 2007, βάσει του Ν.3463 παρ.3, παρόλο που πέρασε ένας χρόνος, ακόμη δεν τέθηκε προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο, όπως άλλωστε υποχρεούται να πράξει ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου.
β)     το τμήμα τροχαίας Σερρών, το σωματείο ταξί και ο σύλλογος εκπαιδευτών οδηγών, εκφράζουν επίσης την αντίθεσή τους με την αμφιδρόμηση της οδού Αρχ. Μακαρίου, η οποία αμφιδρόμηση επίσης δεν προβλέπεται και στη μελέτη για το κυκλοφοριακό της πόλης των Σερρών και υποστηρίζουν ότι η κυκλοφοριακή αυτή αλλαγή θα επιδεινώσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης.

Όλα  αυτά που αναφέρθηκαν προηγουμένως, δηλαδή ότι: α) υπάρχει ασυμβατότητα μεταξύ της κυκλοφοριακής μελέτης και της απόφασης με αρ. 2222/2008 της δημαρχιακής επιτροπής, β) σύμφωνα με το έγγραφο του ταξίαρχου κ. Αθανασίου Τσιτσιφύλα διοικητή της 10ης ταξιαρχίας πεζικού, το στρατόπεδο “ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ” δεν περιλαμβάνεται στα υπό αποδέσμευση στρατόπεδα, οπότε δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν χώρος στάθμευσης για 400 θέσεις στάθμευσης, όπως προτίθεται να το χρησιμοποιήσει η δημοτική αρχή σύμφωνα με την απόφαση αρ. 222/2008 της δημαρχιακής επιτροπής, γ) οι περισσότεροι φορείς του δήμου Σερρών εκφράζουν σοβαρές αντιρρήσεις, ως προς την απόφαση με αρ. 222/2008 της δημαρχιακής επιτροπής τις οποίες αντιρρήσεις έχουν καταθέσει εγγράφως, όλα αυτά δυστυχώς φαίνεται πως δεν τα έλαβε σοβαρά υπόψη της η δημαρχιακή επιτροπή, όπως ορίζεται και από το άρθρο 79 παρ. 2 του Ν. 3463/2006.
Όσον αφορά τώρα την καταψήφιση ή υπερψήφιση της απόφασης με αρ. 222/2008 της δημαρχιακής επιτροπής, εκ μέρους της παράταξής μου έχω να δηλώσω, ότι καταψηφίζουμε την προαναφερόμενη απόφαση και καταθέτουμε την άποψη και πρόταση της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων, σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα  της πόλης των Σερρών, πρόταση η οποία είναι καταγεγραμμένη και στο προεκλογικό της πρόγραμμα.
Η Δημοτική Πρωτοβουλία Σερραίων είναι υπέρ των πεζοδρομήσεων, των ποδηλατοδρόμων, των δρόμων ήπιας κυκλοφορίας και άλλων ρυθμίσεων που συμπεριλαμβάνονται στην κυκλοφοριακή μελέτη, όμως πιστεύει, ότι για την υλοποίηση των παραπάνω στόχων πρέπει να υπάρξουν οι εξής προϋποθέσεις:
1ον)     Σε πρώτη φάση θα πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια από τη δημοτική αρχή σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του δήμου, για τη σωστή λειτουργία της υπάρχουσας ελεγχόμενης στάθμευσης και την αντιμετώπιση της αναρχίας που επικρατεί στους σημερινούς πεζοδρόμους. Συμφωνούμε με τη δημιουργία νέων πεζοδρόμων, όμως είναι παράλογο να θέλουμε να προσθέσουμε νέους πεζοδρόμους, αν δεν τεθεί τέλος στο αλαλούμ που επικρατεί στους υπάρχοντες πεζοδρόμους.
2ον)     Παράλληλα θα πρέπει να ξεκινήσει η κατασκευή του υπόγειου χώρου στάθμευσης στο δημοτικό οικόπεδο πίσω από τη Νομαρχία. Πιστεύουμε, ότι πρώτη προτεραιότητα και απαραίτητη προϋπόθεση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος είναι η δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης με την κατασκευή χώρων στάθμευσης περιμετρικά του κέντρου της πόλης. Δυστυχώς διαπιστώνουμε, ότι η δημοτική αρχή του κ. Βλάχου αντί να ξεκινήσει την κατασκευή χώρων στάθμευσης περιμετρικά του κέντρου της πόλης, προχωρά στην εύκολη λύση της επέκτασης της ελεγχόμενης στάθμευσης σε μεγάλη ακτίνα από το κέντρο της πόλης, επιβάλλοντας έτσι νέους φόρους στάθμευσης στις θέσεις που ήδη σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους οι πολίτες.
Η κατασκευή του υπόγειου χώρου στάθμευσης στο δημοτικό οικόπεδο πίσω από τη Νομαρχία, σε συνδυασμό με την κατασκευή μελλοντικά υπόγειων χώρων στάθμευσης σε όλο τον αύλειο χώρο της Νομαρχίας
αλλά και του κεντρικού πάρκου(πρώην κτηνιατρείο), πιστεύουμε, ότι είναι δυνατόν να επιλύσουν το πρόβλημα στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.
3ον)     Επίσης θα πρέπει να δημιουργηθούν περιφερειακοί υπαίθριοι σταθμοί στάθμευσης ΙΧ οχημάτων (στα στρατόπεδα Εμ. Παπά, Παπαλουκά και στο πάρκινγκ βαρέων οχημάτων), οι οποίοι θα συνδεθούν με το κέντρο της πόλης με πυκνές γραμμές αστικών λεωφορείων σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ.
4ον)     Σύνδεση διαφόρων περιοχών της πόλης, όπως Άγιος Παντελεήμων, Ιμαρέτ, Άνω Καμενίκια, Σιγής, Κηφισιά κ.λπ. με το κέντρο της πόλης με MINI-BUS σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ.
5ον)     Μεταφορά των αφετηριών των υπεραστικών λεωφορείων από τις σημερινές τους θέσεις στο χώρο που προβλέπεται από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (περιοχή εργατικών κατοικιών Σφαγείων).
6ον)     Καθιέρωση διαμπερών δρομολογίων των αστικών λεωφορείων.
7ον)     Ολοκλήρωση και λειτουργία πάρκινγκ βαρέων οχημάτων.
8ον)     Διανοίξεις οδικών αξόνων της πόλης.

Όραμα της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων είναι η δημιουργία μιας λειτουργικής και ανθρώπινης πόλης με πεζοδρομήσεις και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας στο κέντρο της, στους οποίους θα κινούνται μέσα μαζικής μεταφοράς. Οι χώροι στάθμευσης θα είναι κατασκευασμένοι περιμετρικά του κέντρου της πόλης, εξασφαλίζοντας την εύκολη πρόσβαση των καταναλωτών σε αυτό. Έτσι και η κινητικότητα των κατοίκων θα εξασφαλισθεί αλλά και η εμπορική κίνηση στο κέντρο της πόλης θα ενισχυθεί.
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή μου, θα ήθελα να υπενθυμίσω την ανακολουθία της δημοτικής αρχής για ένα ακόμη σοβαρό θέμα, όπως είναι το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης των Σερρών. Στο προεκλογικό πρόγραμμα του συνδυασμού του κ. Βλάχου, σχετικά με το κυκλοφοριακό υπάρχει η εξής δέσμευση στη σελίδα 5: «ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΟΠΩΣ ΑΥΤΕΣ ΙΣΧΥΑΝ ΠΡΟ ΤΟΥ 2000».  Η προεκλογική αυτή υπόσχεση δεν έχει φυσικά καμία σχέση με τη σημερινή απόφαση της δημοτικής αρχής για το κυκλοφοριακό.
Από το γραφείο τύπου της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων

Comments are closed.