ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2008

ΠΕΤΡΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ:
“-ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ  ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ ΤΟΥ ΣΕΡΡΑΪΚΟΥ ΛΑΟΥ, Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΗΣ  ΚΑΙ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΟΥ κ. ΒΛΑΧΟΥ

-Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΑΝ ΕΙΧΕ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ, ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΒΟΥΛΗΣΗ, ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΓΙΝΕΙ ΘΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ’’

“Τρία χρόνια εμπαιγμού του Σερραϊκού λαού, είναι ο απολογισμός πεπραγμένων της αναξιόπιστης και αναποτελεσματικής Δημοτικής Αρχής του κ. Βλάχου”. Με αυτή τη φράση ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο επικεφαλής της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων Πέτρος Αγγελίδης, στην συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η παράταξή του τη Δευτέρα 01Φεβρουαρίου 2010, σχετικά με τα πεπραγμένα της Δημοτικής Αρχής έτους 2008, θέμα το οποίο απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο Σερρών κατά την ειδική συνεδρίαση, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2010.
Οι πύργοι, οι αερογέφυρες, τα θέατρα, τα μουσικά μέγαρα, οι μικροί κινηματογράφοι, η αναβάθμιση της πίστας του αυτοκινητοδρομίου σε προδιαγραφές Formula 1, η μετεγκατάσταση του Δημαρχείου στο κτήριο της Νομαρχίας κ.α., ακόμη να κάνουν την εμφάνισή τους στην πόλη, είπε ο κ. Αγγελίδης, χαρακτηρίζοντας τη Δημοτική Αρχή αναξιόπιστη, αναποτελεσματική και με έλλειψη σεβασμού προς τον πολίτη.
Υπογραμμίζοντας την έλλειψη σεβασμού της δημοτικής αρχής προς τους πολίτες, ανέφερε κάποια παραδείγματα όπως:
1ον) Το γεγονός, ότι η δημοτική αρχή προεκλογικά διακήρυττε προς τους εστιάτορες και στους άλλους καταστηματάρχες υγειονομικού ενδιαφέροντος(ταβέρνες, καφετέριεςκ.λ.π.), ότι είναι υπέρ της κατάργησης του φόρου 2%, που υπήρχε στα καταστήματα αυτά, κάνοντας μάλιστα το θέμα αυτό σημαία και όταν ήρθε η στιγμή η κυβέρνηση το έτος 2009 να μειώσει το φόρο αυτόν από 2% σε 0,5%, τότε ο κ. Βλάχος στη συνάντηση των προέδρων των Τ.Ε.Δ.Κ. και Δημάρχων πρωτευουσών Νομών με το Διοικητικό Συμβούλιο της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε στην Αθήνα (08-01-2009), τάχθηκε κατά της μείωσης του φόρου 2% και υπέρ της διατήρησής του, χωρίς ποτέ να έχει τη γενναιότητα να το παραδεχθεί. Κατά τα άλλα η δημοτική αρχή με περισσή υποκρισία εμφανίζεται σαν υπερασπιστής των συμφερόντων των ελεύθερων επαγγελματιών.
2ον) Οι προεκλογικές αλλά και μετεκλογικές υποσχέσεις της δημοτικής αρχής, για μείωση των τιμολογίων της Δ.Ε.Υ.Α.Σ  και των τελών καθαριότητος σε ειδικές κατηγορίες συμπολιτών μας, μετετράπηκαν τελικά σε αυξήσεις, ενώ την ίδια στιγμή η δημοτική αρχή, συνεχίζοντας να εμπαίζει τους Σερραίους δημότες υποσχόταν ανενδοίαστα, ότι οι υποσχέσεις της αυτές θα υλοποιηθούν στο βάθος της τετραετίας.
3ον) Στο οικόπεδο ιδιοκτησίας συμπολίτη μας, το οποίο βρίσκεται απέναντι από το κτήριο της Δ.Ε.Π.Κ.Α., η δημοτική αρχή είχε υποσχεθεί την κατασκευή πινακοθήκης και μικρού κινηματογράφου. Τελικά στο οικόπεδο αυτό κατασκευάσθηκε πολυόροφη πολυκατοικία και την ίδια στιγμή που είχε αρχίσει η κατασκευή της, η δημοτική αρχή εμπαίζοντας και πάλι τους συμπολίτες μας υποσχόταν, ότι θα κατασκευάσει την πινακοθήκη στο στρατόπεδο Παπαλουκά, χωρίς ποτέ φυσικά αυτό να γίνει πράξη.
Ο επικεφαλής της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων τόνισε, ότι με εξαίρεση το μικρό υπόγειο πάρκιν (150 θέσεων), που θα αρχίσει να κατασκευάζεται, έστω και με μεγάλη καθυστέρηση στην αλάνα πίσω από τη Νομαρχία, η Δημοτική Αρχή δεν υλοποίησε καμία από τις προεκλογικές της υποσχέσεις, με αποτέλεσμα να επικρατεί στασιμότητα σε όλους τους τομείς του Δήμου, στον τομέα των έργων, της καθαριότητας, του πολιτισμού, του αθλητισμού, της κοινωνικής πολιτικής κ.λπ.
Συνεχίζοντας ο κ. Αγγελίδης αναφέρθηκε στο θέμα του κυκλοφοριακού και στο γεγονός, ότι ο Δήμος δεν εντάχθηκε στο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ, λόγω αδράνειας της δημοτικής αρχής, με αποτέλεσμα να χάσει ο Δήμος μέχρι και 200.000 €.
Επίσης αναφέρθηκε στην επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης του Δήμου, λόγω κακοδιαχείρισης των οικονομικών από τη Δημοτική Αρχή, αλλά και στην εγκατάλειψη της προεκλογικής της υπόσχεσης, για την κατασκευή στο χώρο του ακινήτου της δημοτικής αγοράς, του περίφημου πύργου και ενός κτηρίου που θα ήταν «το πιο ωραίο στον κόσμο», όπως χαρακτηριστικά έλεγε ο κ. Βλάχος.
Ολοκληρώνοντας ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δημοτικού Συμβουλίου Σερρών είπε, ότι η Δημοτική Αρχή αν είχε ετοιμότητα, σχέδιο και βούληση:
1ον)θα μπορούσε να βελτιώσει το οικονομικό πρόβλημα του Δήμου,  εφαρμόζοντας ένα σχέδιο σταδιακής εξυγίανσης της οικονομικής κατάστασής του.
2ον)Θα μπορούσε ο Δήμος να είναι καθαρότερος, εφαρμόζοντας μία μελέτη βελτιστοποίησης του συστήματος αποκομιδής των απορριμμάτων.
3ον)Θα μπορούσε να βελτιώσει την καθημερινότητα του πολίτη, με τη συγκρότηση περισσότερων συνεργείων με κύρια και αποκλειστική απασχόλησή τους την αντιμετώπιση των μικρών και καθημερινών προβλημάτων.
4ον)θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν πολιτιστικό θεσμό πανελλήνιας εμβέλειας και όχι να καταργήσει το θεσμό της Πανεπιστημιάδας θεάτρου.
5ον)θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει την κατασκευή του υπόγειου πάρκιν στο χώρο του ακινήτου της δημοτικής αγοράς, αν η Δημοτική Αρχή ήξερε τι ήθελε και δεν έχανε πολύτιμο χρόνο.
6ον)θα μπορούσε να δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην περιφέρεια του Δήμου και δεν θα εγκατέλειπε τα Δημοτικά Διαμερίσματα, τους οικισμούς και τις γειτονιές.
7ον)θα μπορούσε να κάνει την πόλη πιο ελκυστική με την αξιοποίηση του Αγ. Ιωάννη.
Από το γραφείο τύπου  της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων
Ακολουθεί ολόκληρη η τοποθέτηση του Πέτρου Αγγελίδη

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΣΕΡΡΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ
(01ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2010)

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΑΓΓΕΛΙΔΗ

Ο τίτλος που πιστεύω, ότι ταιριάζει απόλυτα στα πεπραγμένα της δημοτικής αρχής και στη μέχρι τώρα πορεία της είναι, «ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ ΤΟΥ ΣΕΡΡΑΪΚΟΥ ΛΑΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΟΥ κ.ΒΛΑΧΟΥ»

Εννέα μήνες μας χωρίζουν από τις δημοτικές εκλογές και ακόμη να κάνουν την εμφάνισή τους στην πόλη μας, οι πύργοι, οι αερογέφυρες, τα θέατρα, τα μουσικά μέγαρα, οι μικροί κινηματογράφοι, η αναβάθμιση της πίστας του αυτοκινητοδρομίου σε προδιαγραφές FORMULA 1, η μετεγκατάσταση του Δημαρχείου στο κτήριο της Νομαρχίας κ.α. που υποσχέθηκε η δημοτική αρχή προεκλογικά στο Σερραϊκό λαό. Κι ενώ οι Σερραίοι δημότες περιμένουν την υλοποίηση αυτών των φανταχτερών και απατηλών προεκλογικών υποσχέσεων, η δημοτική αρχή περιορίζεται πλέον στην παρουσίαση έργων αυτονόητων και ρουτίνας όπως π.χ. ασφαλτοστρώσεις δρόμων, διαπλατύνσεις πεζοδρομίων κ.λπ., προβάλλοντάς τα μάλιστα, ούτε λίγο, ούτε πολύ ως επιτεύγματα. Έργα που ως γνωστό υλοποιούνται από τις γνωστές καθιερωμένες τακτικές χρηματοδοτήσεις που χορηγεί η πολιτεία σε όλους τους Δήμους.
Η δημοτική αρχή δυστυχώς δεν υλοποίησε καμία σχεδόν από τις προεκλογικές της δεσμεύσεις με αποτέλεσμα να επικρατεί στασιμότητα σε όλους τους τομείς του Δήμου, στον τομέα των έργων, της καθαριότητας, του πολιτισμού, του αθλητισμού, της κοινωνικής πολιτικής κ.λ.π. Με την όλη της πορεία απέδειξε, ότι ήταν μία αναξιόπιστη και αναποτελεσματική δημοτική αρχή, με έλλειψη σεβασμού προς τους πολίτες.

Η αντιπολίτευση, όπως είναι γνωστό από το θεσμικό της ρόλο έχει χρέος να ασκεί κριτική και έλεγχο, να επισημαίνει τα αρνητικά και θετικά σημεία της πορείας της δημοτικής αρχής και να καταθέτει τις απόψεις της, τις θέσεις και τις προτάσεις της, για τα διάφορα ζητήματα που απασχολούν το Δήμο Σερρών, με στόχο την προώθηση των συμφερόντων του Δήμου και των δημοτών. Η παράταξή μας, κινούμενη με υπευθυνότητα, υποστήριξε τη δημοτική αρχή σε αποφάσεις της, που θεωρούσε θετικές για το Δήμο, όπως π.χ για τη λήψη δανείου με σκοπό την αποζημίωση δικαιούχου του κεντρικού πάρκου, για την κατασκευή του μικρού υπόγειου πάρκιν  150 θέσεων στην αλάνα πίσω από τη Νομαρχία, για τις διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων στις οδούς Κωστοπούλου και Παπανδρέου, για τις ασφαλτοστρώσεις δρόμων, για του κυκλικούς κόμβους κ.λ.π. Θα ήταν παράλογο και απολίτικο  να έχει την απαίτηση η δημοτική αρχή να συμφωνούμε σε όλα τα ζητήματα μαζί της. Τότε δεν θα υπήρχε λόγος να υπάρχουν διαφορετικοί συνδυασμοί.
Πιστεύουμε, ότι κάθε δημοτική αρχή προσπαθεί για το καλό του Δήμου και κατά τη διάρκεια μίας δημαρχιακής θητείας είναι βέβαιο, ότι πάντα κάποιο έργο παράγεται, διότι ένας Δήμος υποχρεωτικά διαχειρίζεται κάποια χρηματικά ποσά από τις καθιερωμένες χρηματοδοτήσεις (ΣΑΤΑ, ΘΗΣΕΑΣ κ.λπ.), που δίνει η πολιτεία για έργα, σε όλους τους Δήμους.
Μία Δημοτική Αρχή όμως κρίνεται από τους πολίτες στο τέλος της τετραετίας γι’ αυτά που υποσχέθηκε και γι’ αυτά που έπραξε, κρίνεται για τη συνέπεια, την αξιοπιστία της, την  αποτελεσματικότητά της και την ικανότητά της να χειριστεί τα διάφορα δημοτικά ζητήματα.
Δυστυχώς η Δημοτική Αρχή με τη μέχρι τώρα πορεία της αποδείχθηκε αναξιόπιστη, αναποτελεσματική και με έλλειψη σεβασμού προς τον πολίτη.
.
Α ν εξαιρέσουμε το μικρό υπόγειο πάρκιν 150 θέσεων στην αλάνα πίσω από τη Νομαρχία, το οποίο έστω και με μεγάλη καθυστέρηση πρόκειται να υλοποιηθεί, όλες οι βαρύγδουπες προεκλογικές υποσχέσεις της δημοτικής αρχής σε όλους τους τομείς του Δήμου παραμένουν ανεκπλήρωτες.
Αλήθεια τι έχει γίνει μέχρι τώρα με τις προεκλογικές υποσχέσεις της δημοτικής αρχής στον τομέα του πολιτισμού, όπως π.χ. ανάδειξη χαρακτηρισμένων κτηρίων της πόλης, δημιουργία θερινού θεάτρου στην κοιλάδα Αγ.Βαρβάρας, αξιοποίηση του κτιρίου Νάσιουτζικ ως μικρού μεγάρου μουσικής, ίδρυση μουσείων παιδικής τέχνης;  Όσον αφορά τώρα την υπόσχεση, για κατασκευή δημοτικής πινακοθήκης και μικρού κινηματογράφου στο οικόπεδο ιδιοκτησίας συμπολίτη μας απέναντι από το κτήριο της Δ.Ε.Π.Κ.Α., αντί δημοτικής πινακοθήκης και μικρού κινηματογράφου, που υποσχόταν να κατασκευάσει η δημοτική αρχή στο οικόπεδο αυτό, έχει ήδη ανεγερθεί πολυκατοικία από ιδιώτη. Κι όμως η δημοτική αρχή χωρίς σεβασμό προς τους πολίτες, την ίδια ώρα που ξεκινούσε η κατασκευή της πολυκατοικίας στο ιδιόκτητο αυτό οικόπεδο, την ίδια ώρα  με πολύ μεγάλη ευκολία συνέχιζε να εμπαίζει τους Σερραίους πολίτες, υποσχόμενη, ότι θα κατασκευάσει τώρα την πινακοθήκη στο στρατόπεδο Παπαλουκά, κάτι που δεν έπραξε.
Τι κάνατε μέχρι τώρα κ. Δήμαρχε με τις προεκλογικές υποσχέσεις στον τομέα του αθλητισμού όπως π.χ. κατασκευή βοηθητικής πισίνας στο κολυμβητήριο της κοιλάδας Αγ. Αναργύρων, αναβάθμιση πίστας αυτοκινητοδρομίου σε προδιαγραφές FORMULA 1, κατασκευή υπαίθριου σκάκι μεγάλων διαστάσεων σε κεντρική πλατεία της πόλης, κατασκευή αίθουσας βαρέων αθλημάτων (σε υπάρχον οικόπεδο χαρακτηρισμένο για αθλητικές δράσεις στον συνοικισμό του Αγ. Αθανασίου), αποπεράτωση κολυμβητηρίου Ομόνοιας, αποπεράτωση πολυδύναμου αθλητικού κέντρου Χρυσοπηγής για προετοιμασία ομάδων;
Υλοποιήσατε κ.Δήμαρχε κάποια από τις προεκλογικές υποσχέσεις στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής όπως π.χ. δημιουργία κινητής προληπτικής ιατρικής μονάδας, προσφορά ασθενοφόρου στο ΕΚΑΒ, δημιουργία ψυχαγωγικού κέντρου για άτομα με ειδικές ικανότητες, δημιουργία προστατευμένων επαγγελματικών εργαστηρίων για την απασχόληση ατόμων με ειδικές ικανότητες;
Ποια είναι η τύχη των υποσχέσεών σας στον τομέα της παιδείας όπως π.χ. δημιουργία σχολής μεταφραστών και διερμηνέων βαλκανικών γλωσσών, λειτουργία τεσσάρων νηπιαγωγείων στο στρατόπεδο Παπαλουκά;
Τι γίνεται επίσης κυρίες και κύριοι της δημοτικής αρχής με διάφορες άλλες βαρύγδουπες προεκλογικές σας υποσχέσεις όπως: ίδρυση ινστιτούτου έρευνας και τεχνολογίας αυτοκινήτου σε συνεργασία  με το αυτοκινητοδρόμιο, υπερθέαμα με μουσική λέϊζερ, φώτα και πίδακες νερού (χορός νερού) μέσα στην τεχνητή λίμνη της κοιλάδας των Αγ. Αναργύρων, ανάπλαση της κοιλάδας Αγ. Βαρβάρας, ανάδειξη του δικτύου περιπατητικών μονοπατιών στο περιαστικό πράσινο της πόλης με ήπιες μορφές παρέμβασης (σκαλάκια στα απότομα σημεία, ξύλινα παγκάκια, βρύσες, κιόσκια κ.λπ)., ίδρυση κέντρου ελέγχου περιβάλλοντος το οποίο θα αποτελέσει τον επιστημονικό σύμβουλο του Δήμου στη χάραξη περιβαλλοντικής πολιτικής, μετεγκατάσταση Δημαρχείου στο κτίριο της Νομαρχίας κ.λπ.
Δυστυχώς καμία από αυτές τις προεκλογικές υποσχέσεις, που αδίστακτα έδινε η δημοτική αρχή στο Σερραϊκό λαό με μοναδικό σκοπό να υποκλέψει την ψήφο του, δεν υλοποιήθηκε.
Η δημοτική αρχή σταθερά ασυνεπής αποφάσισε αυξήσεις στα τέλη καθαριότητας και “τσουχτερές” αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΥΑΣ, ενώ υποσχόταν μειώσεις και συγκεκριμένα:
  υποσχόταν μείωση των τελών καθαριότητας στους χαμηλοσυνταξιούχους άνω των 70 ετών  και στις μικρές μεταποιητικές επιχειρήσεις που απασχολούν μέχρι τρία άτομα,
– επίσης υποσχόταν, ότι θα πληρώνουν μόνο 50 € το χρόνο για κατανάλωση νερού οι κάτοικοι Οινούσας, Επταμύλων, Μετοχίου και Ξηροτόπου και μείωση της τιμής του νερού στους χαμηλοσυνταξιούχους άνω των 70 ετών (ας μην επικαλεστεί η δημοτική αρχή την απόφαση – τέχνασμα για ειδικό τιμολόγιο στους χαμηλοσυνταξιούχους άνω των 70 ετών, η οποία απευθύνεται σε τριάντα συμπολίτες μας).Σίγουρα αποτελεί παράδειγμα έλλειψης σεβασμού προς τους πολίτες το γεγονός, ότι η δημοτική αρχή, ενώ υποσχόταν προεκλογικά αλλά και μετεκλογικά μειώσεις στα τιμολόγια του νερού και των τελών καθαριότητας σε κάποιες κατηγορίες συμπολιτών μας, έπραξε το αντίθετο, αποφασίζοντας αυξήσεις και την ίδια ώρα συνέχιζε να εμπαίζει τους συμπολίτες μας, υποσχόμενη, ότι θα υλοποιήσει τις υποσχέσεις της αυτές στο βάθος της τετραετίας. Τόση ασέβεια προς τον πολίτη.
Μήπως δεν αποτελεί ασέβεια προς τον πολίτη το γεγονός, ότι η δημοτική αρχή προεκλογικά διακήρυττε προς τους εστιάτορες και στους άλλους καταστηματάρχες υγειονομικού ενδιαφέροντος(ταβέρνες, καφετέριεςκ.λ.π.), ότι είναι υπέρ της κατάργησης του φόρου 2%, που υπήρχε στα καταστήματα αυτά, κάνοντας το θέμα αυτό στην προεκλογική περίοδο σημαία και όταν ήρθε η στιγμή η κυβέρνηση το έτος 2009 να μειώσει το φόρο αυτόν από 2% σε 0,5%, τότε ο κ. Βλάχος στη συνάντηση των προέδρων των Τ.Ε.Δ.Κ. και Δημάρχων πρωτευουσών Νομών με το Διοικητικό Συμβούλιο της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε στην Αθήνα (08-01-2009), τάχθηκε κατά της μείωσης του φόρου 2% και υπέρ της διατήρησής του, χωρίς ποτέ να έχει τη γενναιότητα να το παραδεχθεί; Κατά τα άλλα η δημοτική αρχή με περισσή υποκρισία εμφανίζεται σαν υπερασπιστής των συμφερόντων των ελεύθερων επαγγελματιών.

Στο θέμα του κυκλοφοριακού πρέπει να πούμε ότι η δημοτική αρχή θα μπορούσε να βοηθήσει τους δημότες στις μετακινήσεις τους, συνδέοντας τις απομακρυσμένες περιοχές του Δήμου Σερρών με το κέντρο της πόλης με Mini-bus, αν εντασσόταν ο Δήμος στο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ, μέσω του οποίου υπήρχε η δυνατότητα να εξασφαλίσει ο Δήμος μέχρι και 200.000 € για το σκοπό αυτό. Δυστυχώς από αδράνεια της δημοτικής αρχής δεν κατατέθηκε πρόταση και δεν εντάχθηκε ο Δήμος στο πρόγραμμα αυτό, με αποτέλεσμα να χάσει ο Δήμος το παραπάνω χρηματικό ποσό.

Η οικονομική κατάσταση του Δήμου έχει επιδεινωθεί από την αρχή αυτής της δημαρχιακής θητείας μέχρι σήμερα και όπως διαφαίνεται ο κ. Δήμαρχος σε αυτήν την τετραετία θα ξεπεράσει ακόμη και εκείνο το οδυνηρό οικονομικό αποτέλεσμα της πρώτης του τετραετίας, κατά τη διάρκεια της οποίας τετραπλασίασε τα χρέη στο Δήμου (από 194.200 € ανήλθαν σε 811.594 €) και οκταπλασίασε τις ζημιές χρήσης στη Δ.Ε.Υ.Α.Σ. (από 341.000 € σε 2.786.000 €). Η δημοτική αρχή στα δύο πρώτα χρόνια αυτής της δημαρχιακής της  θητείας διπλασίασε τα χρέη του Δήμου από 2.300.000 € σε 4.800.000 €, όπως επίσης το συνολικό έλλειμμα του Δήμου από 8.800.000ευρώ ανήλθε στα 12.750.000ευρώ στο τέλος του έτους 2008, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Ισολογισμού του Δήμου. Το εκπληκτικό είναι, ότι ενώ τα δύο πρώτα χρόνια η δημοτική αρχή υπερηφανευότανε, ότι βελτιώνει το οικονομικό πρόβλημα του Δήμου και βαθμολογούσε μάλιστα τον εαυτό της με άριστα, στη συνέχεια και συγκεκριμένα στις αρχές του έτους 2009 ανακοίνωσε, ότι τα ταμεία είναι άδεια, ρίχνοντας το σύνθημα ‘’ή ο Δήμος παίρνει δάνεια 4,5 εκ. € ή θα  του γίνουν κατασχέσεις’’.
Η οικονομική κατάσταση του Δήμου επιδεινώθηκε λόγω της κακοδιαχείρισης των οικονομικών του Δήμου από τη δημοτική αρχή και συγκεκριμένα επειδή πραγματοποιούνταν περισσότερα έξοδα από τα έσοδα που έχει ο Δήμος. Πολλά είναι τα παραδείγματα που μπορούμε να παραθέσουμε, για να αποδείξουμε αυτά που υποστηρίζουμε.
Αναφέρουμε ενδεικτικά κάποια παραδείγματα.
Παράδειγμα 1ον. Η δημοτική αρχή κατέβαλλε στον κατά τα άλλα αξιότιμο και αξιόλογο καθηγητή της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Α.Π.Θ.  κ. Σταθακόπουλο Παναγιώτη το ποσό των 35.000 € για να προσφέρει κάποιες υπηρεσίες του στο Δήμο σχετικά με την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του (συγκεκριμένα: – παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών προς τη βέλτιστη προοπτική εκμεταλλεύσεως των ακινήτων του Δήμου και της παροχής ανάλογων συμβουλών – διατύπωση προτάσεων προς αξιοποίηση των δημοτικών ακινήτων – παροχή υπηρεσιών – προτάσεων ορθολογιστικής πολεοδόμησης και διατύπωση προτάσεων καινοτόμου δράσεως – αξιοποιήσεως ακινήτων). Ζητήσαμε από τον κ. Δήμαρχο να παρουσιάσει στο δημοτικό συμβούλιο τις υπηρεσίες που προσέφερε ο κ. Σταθακόπουλος, βάσει της σύμβασης που υπέγραψε. Ο Δήμαρχος στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με ημερομηνία 23-07-2007 δήλωσε τα εξής: “Ο κ. Σταθακόπουλος θα κάνει και μελέτες” και “θα σας φέρνω κάθε φορά τη συμβουλή του σε όλα αυτά τα θέματα που προανέφερα, γραπτώς”. Δυστυχώς ο Δήμαρχος ποτέ δεν παρουσίασε τις υπηρεσίες που προσέφερε ο κ. Σταθακόπουλος στο Δήμο, παρόλο που ο Δήμος του κατέβαλε το ποσό των 35.000 €, για το σκοπό αυτό. Είναι απορίας άξιο, γιατί ο Δήμαρχος δεν παρουσιάζει τις υπηρεσίες που προσέφερε στο Δήμο ο κ. Σταθακόπουλος, έναντι αμοιβής 35.000 €.
Παράδειγμα 2ον. Ο Δήμαρχος προσέλαβε ειδικούς συμβούλους (τρείς) και γραμματείς (δύο), που κοστίζουν στο Δήμο πάνω από 100.000 € το χρόνο. Ο ένας μάλιστα ειδικός σύμβουλος είναι αρχιτέκτονας λες και δεν έφτανε η συνεργασία του Δήμου με τον αρχιτέκτονα καθηγητή του Α.Π.Θ. κ. Σταθακόπουλο.  Το τελευταίο έτος της δημαρχιακής θητείας κατάλαβε ο Δήμαρχος ότι ήταν λάθος αυτές οι αποφάσεις του, μετά από τις επανειλημμένες επισημάνσεις μας και προέβη σε διορθωτικές κινήσεις.
Παράδειγμα 3ον. Ενώ ο Δήμος έχει χρέη προς την αγορά και στους ελεύθερους επαγγελματίες και η Δημοτική Αρχή ήθελε να επιβαρύνει με δάνεια 4,5 εκ. € το Δήμο και τους δημότες για την αποπληρωμή αυτών των χρεών, ο Δήμαρχος αγόρασε καινούργιο αυτοκίνητο, το οποίο πλήρωσε ο Δήμος με 45.000 €.
Παράδειγμα 4ον. Η Δημοτική Αρχή μετέφερε την υπηρεσία της πολεοδομίας του Δήμου σε ιδιόκτητο κτήριο και πληρώνει ο Δήμος ενοίκιο 1.800 € το μήνα, ενώ μπορούσε να μην πληρώνει ούτε ένα ευρώ για ενοίκιο, αν μετέφερε την πολεοδομία στο κτήριο του πρώην Ορφανοτροφείου Θηλέων επί της οδού Βενιζέλου. Το περίεργο στην υπόθεση αυτή είναι, ότι ενώ υπήρχε κι άλλη προσφορά από συμπολίτη μας για τα ιδιόκτητα γραφεία του, με διπλάσια τετραγωνικά μέτρα και φθηνότερο ενοίκιο από αυτό που πληρώνει τώρα ο Δήμος, η Δημοτική Αρχή προτίμησε το κτήριο με τα λιγότερα τετραγωνικά μέτρα και το ακριβότερο ενοίκιο. Η Δημοτική Αρχή ισχυρίζεται, ότι το ιδιόκτητο κτήριο στο οποίο στεγάζεται σήμερα η πολεοδομία ήταν καινούργιο και σε πολύ καλύτερη κατάσταση από το άλλο κτήριο. Επίσης υποστηρίζει, ότι έπρεπε η πολεοδομία του Δήμου να μεταφερθεί σε καινούργιο κτήριο, διότι οι συνθήκες εργασίας των δημοτικών υπαλλήλων στο χώρο, που στεγαζόταν η πολεοδομία ήταν απαράδεκτες. Εδώ πρέπει να πούμε ότι σ’ αυτόν τον ίδιο χώρο τώρα φιλοξενούνται άλλες υπηρεσίες του Δήμου και συνεχίζουν να δουλεύουν δημοτικοί υπάλληλοι.
Παράδειγμα 5ον Οι πρώην Δημοτικές επιχειρήσεις, όπως είχε προτείνει η Δημοτική Πρωτοβουλία Σερραίων, θα έπρεπε να είχαν συγχωνευθεί σε μία κοινωφελή Δημοτική Επιχείρηση, κάτι που θα είχε ως συνέπεια το μικρότερο λειτουργικό κόστος για το Δήμο. Η δημοτική αρχή όμως, αντί να μειώσει τις πρώην Δημοτικές Επιχειρήσεις, αντιθέτως τις αύξησε με τη δημιουργία νέων περισσοτέρων Κοινωφελών Δημοτικών Επιχειρήσεων, που έχει ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση για το Δήμο.
Παράδειγμα 6ον Η δημοτική αρχή κατέβαλε ένα χρηματικό ποσό σε ειδικό επιστήμονα για τη σύνταξη μιας οικονομοτεχνικής διερεύνησης, σχετικά με την αξιοποίηση της δημοτικής αγοράς, για να αποδειχθεί ότι το ποσό αυτό τελικά δαπανήθηκε άδικα, διότι μετά από λίγο καιρό η δημοτική αρχή εγκατέλειψε τα σχέδιά της αυτά για την αξιοποίηση της δημοτικής αγοράς.

Όσον αφορά την αξιοποίηση του ακινήτου της δημοτικής αγοράς, η δημοτική αρχή εγκατέλειψε την προεκλογική της υπόσχεση για την κατασκευή του περίφημου πύργου και ενός κτηρίου που θα ήταν το πιο όμορφο κτήριο στον κόσμο, όπως χαρακτηριστικά έλεγε ο κ. Δήμαρχος, ένα κτήριο πολιτισμού, αναψυχής, ψυχαγωγίας και καθημερινής εξυπηρέτησης των Σερραίων πολιτών με 400 θέσεις υπόγειου πάρκιν. Η δημοτική αρχή εγκατέλειψε αυτήν  την προεκλογική της υπόσχεση, όχι γιατί δεν υπήρξε ενδιαφέρον από επενδυτές, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, όπως ανειλικρινώς ισχυρίζεται. Δύο από τους 14 επενδυτές που ζήτησαν την προκήρυξη από το Δήμο, ενδιαφέρθηκαν και ζήτησαν εγγράφως από τη δημοτική αρχή να τους δοθεί παράταση 40 περίπου ημερών, προκειμένου να καταθέσουν τις προσφορές τους. Η δημοτική αρχή αρνήθηκε να δώσει παράταση για δύο λόγους: 1ον) Αν αναλάμβανε το έργο της αξιοποίησης της δημοτικής αγοράς ο επενδυτής, είχε την υποχρέωση ο επενδυτής να κατεδαφίσει τη δημοτική αγορά και όχι ο Δήμος, σύμφωνα με όσα όριζε η διακήρυξη, οπότε η κατεδάφιση του κτηρίου της δημοτικής αγοράς δεν θα προλάβαινε να γίνει μέχρι τις εκλογές, λόγω του γεγονότος, ότι οι διαδικασίες για την ανάδειξη του αναδόχου είναι χρονοβόρες, 2ον) Ο άλλος λόγος που εγκατέλειψε η δημοτική αρχή την προεκλογική της υπόσχεση για το ακίνητο της δημοτικής αγοράς, ήταν λόγω των αντιδράσεων που θα υπήρχαν από τον εμπορικό κόσμο, διότι στη θέση του ακινήτου της δημοτικής αγοράς θα κατασκεύαζαν οι επενδυτές εμπορικό κέντρο ή πολυκαταστήματα. Η δημοτική αρχή, επειδή δεν υλοποίησε σχεδόν καμία προεκλογική της υπόσχεση και δεν έχει να παρουσιάσει κανένα έργο στο Σερραϊκό λαό μέχρι τις εκλογές, θέλει απλώς να γκρεμίσει το κτήριο της δημοτικής αγοράς, για να δείξει στους Σερραίους πολίτες ότι δήθεν κάνει κάτι, προκειμένου να καλύψει την απραξία της. Θα προσπαθήσει μάλιστα να εμφανίσει ως επίτευγμα την κατεδάφιση του κτηρίου της δημοτικής αγοράς, ελπίζοντας, μάταια όμως, ότι μπορεί να παραπλανήσει και πάλι τους Σερραίους δημότες. Το μόνο βέβαιο είναι, ότι η δημοτική αρχή, φεύγοντας από το Δήμο θα αφήσει μία αλάνα στη θέση του ακινήτου της δημοτικής αγοράς.
Ένα άλλο επιχείρημα που προβάλλει η δημοτική αρχή, προκειμένου να δικαιολογήσει την εγκατάλειψη της προεκλογικής της υπόσχεσης, σχετικά με το ακίνητο της δημοτικής αγοράς, είναι ότι ανακάλυψε ξαφνικά, πως οι Σερραίοι δεν θέλουν κτήριο στο ακίνητο της δημοτικής αγοράς, αλλά πράσινο. Αυτό πότε το κατάλαβε η δημοτική αρχή; Μετά από τρία χρόνια; Επί τρία χρόνια υποστήριζε η δημοτική αρχή, ότι έχει εντολή από το Σερραϊκό λαό να υλοποιήσει το προεκλογικό της πρόγραμμα. Ο κ. Δήμαρχος συγκεκριμένα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με ημερομηνία 04 Μαΐου 2009 έλεγε επί λέξει: “… με σαφήνεια δεσμευθήκαμε στη Σερραϊκή κοινωνία, η οποία το υπερψήφισε (το προεκλογικό πρόγραμμα του κ. Βλάχου). Ένα και ένα κάνουν δύο. … Για ρωτήστε πόσες ώρες χάσαμε πάνω σ’ αυτό το θέμα; Πήγαμε, ήρθαμε, ξαναπήγαμε, ξαναρωτήσαμε και ποιος επιλήφθηκε του θέματος; Το Κέντρο Ευρωπαϊκού Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου…”. Σ’ ένα άλλο σημείο της ίδιας τοποθέτησής του, απευθυνόμενος στον κ. Σαουλίδη, ο οποίος προηγουμένως είχε προτείνει τη δημιουργία χώρου πρασίνου στο ακίνητο της δημοτικής αγοράς, είπε ο κ. Βλάχος τα εξής: “… λέτε να γίνει πράσινο. Πράσινο κ. Σαουλίδη, οι πίσω όψεις πως θα καλυφθούν;  Υπάρχει κανένα αόρατο σεντόνι;”.
Δεν ξέρω αν η δημοτική αρχή βρήκε τώρα το αόρατο σεντόνι για να καλύψει τις πίσω όψεις.

Η δημοτική αρχή σε αυτήν την τετραετία, αν είχε ετοιμότητα, σχέδιο και βούληση θα μπορούσε να πάρει κάποιες αποφάσεις και να είχαν γίνει θετικά βήματα σε πολλούς τομείς του Δήμου, όπως:
1ον) Θα μπορούσε να βελτιώσει το οικονομικό πρόβλημα του Δήμου, εφαρμόζοντας ένα σχέδιο σταδιακής εξυγίανσης της οικονομικής κατάστασης του Δήμου.
2ον) Θα μπορούσε η πόλη να είναι καθαρότερη, με την εκπόνηση και εφαρμογή μελέτης βελτιστοποίησης του συστήματος αποκομιδής των απορριμμάτων, όπως επίσης και με την εφαρμογή του κανονισμού καθαριότητας.
3ον) Θα μπορούσε να βελτιώσει την καθημερινότητα του πολίτη, το μικρό και καθημερινό πρόβλημα του, όπως π.χ η αποκατάσταση κάποιων σπασμένων πλακών στα πεζοδρόμια, μία λακούβα, μία σπασμένη κούνια, ένα χαλασμένο παγκάκι, ένας βρώμικος κάδος κ.λ.π., με τη συγκρότηση περισσότερων συνεργείων τα οποία θα απασχολούνται αποκλειστικά και μόνον με την αντιμετώπιση και επίλυση αυτών των προβλημάτων.
4ον) Θα μπορούσε η πόλη να γίνει πιο ελκυστική με την αξιοποίηση και ανάδειξη της πιο τουριστικής και πανελληνίως γνωστής τοποθεσίας της πόλης μας, του Αγ.Ιωάννη.
5ον) Αν η δημοτική αρχή ήξερε τι ήθελε δεν θα έχανε πολύτιμο χρόνο στο θέμα της αξιοποίησης του ακινήτου της δημοτικής αγοράς και θα μπορούσε τώρα να είχε ξεκινήσει την κατασκευή υπόγειου πάρκιν στο χώρο αυτού του ακινήτου.
6ον) Θα μπορούσε η δημοτική αρχή να δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην περιφέρεια του Δήμου, στα Δημοτικά Διαμερίσματα, στους οικισμούς και στις γειτονιές του Δήμου, πραγματοποιώντας στην αρχή κάθε έτους συναντήσεις με τα Τοπικά Συμβούλια των Δημοτικών Διαμερισμάτων και με πολίτες από τους οικισμούς και τις γειτονιές, με στόχο την καταγραφή, την ιεράρχηση των προβλημάτων και την υλοποίηση έργων, όπως αναπλάσεις πλατειών, διαμορφώσεις κοινοχρήστων χώρων, δημιουργία παιδικών χαρών,  χώρων αναψυχής κ.λ.π. Δυστυχώς η δημοτική αρχή εγκατέλειψε την περιφέρεια, τα Δημοτικά Διαμερίσματα, τους οικισμούς, τις γειτονιές. Δεν ήταν  κοντά στον πολίτη.
7ον) Η δημοτική αρχή, αν διέθετε ετοιμότητα, σχέδιο και βούληση, θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν πολιτιστικό θεσμό πανελλήνιας ή διεθνούς εμβέλειας και να λειτουργεί τώρα ο θεσμός αυτός. Δυστυχώς όχι μόνο δεν δημιούργησε έναν νέο πολιτιστικό θεσμό, αλλά κατήργησε και τον ωραίο θεσμό της Πανεπιστημιάδας Θεάτρου.

Ο Δήμος Σερρών έχει όλες τις προϋποθέσεις και τις δυνατότητες για να αναπτυχθεί και να πάει μπροστά, να ξεφύγει από τη στασιμότητα και την αδράνεια, να επιταχύνει το βήμα του και να πάρει τη θέση που του αξίζει.
Χρειάζεται αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα.
Χρειάζεται όραμα με ρεαλισμό.
Χρειάζεται στόχους, προτεραιότητες και βούληση για μία καλύτερη ζωή στις Σέρρες,
για έναν Δήμο ελκυστικό, για ένα Δήμο καθαρό και όμορφο,
για μία πόλη λειτουργική και  ανθρώπινη.

         Από το γραφείο τύπου της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων

Comments are closed.